Μαθηματικά

PISA 2022

Ορισμός 

Στόχος του PISA 2022 είναι να δει τα μαθηματικά μέσα σε έναν ταχύτατα μεταβαλλόμενο κόσμο που καθοδηγείται από τις νέες τεχνολογίες αλλά και την ανάγκη των πολιτών να είναι δημιουργικοί και να εμπλέκονται στα κοινά, λαμβάνοντας καθημερινά μη συνήθεις αποφάσεις για τον εαυτό τους και την κοινωνία στην οποία ζουν. Αυτό φέρνει στο επίκεντρο της αξιολόγησης την ικανότητα για μαθηματικό συλλογισμό, η οποία ήταν πάντα μέρος του θεωρητικού πλαισίου του PISA. Η τεχνολογική αλλαγή που βιώνουμε δημιουργεί επίσης την ανάγκη για τους/τις μαθητές/μαθήτριες να αναπτύξουν έννοιες υπολογιστικής σκέψης που αποτελούν μέρος του μαθηματικού γραμματισμού. ...Περισσότερα

 

Definition 

The interactive english version of the framework can be found on the OECD website

The pdf english version of the framework can be found on the OECD website

 

PISA 2012

Ορισμός 

Ο γραμματισμός στα Μαθηματικά ορίζεται ως η ικανότητα του ατόμου να προσδιορίζει και να κατανοεί τον ρόλο των Μαθηματικών στην καθημερινότητα, να αναπτύσσει τεκμηριωμένες κρίσεις και να χρησιμοποιεί τη μαθηματική γνώση και τις δεξιότητες που σχετίζονται με αυτή, για να αντιμετωπίζει τις ανάγκες της καθημερινής ζωής του ως σκεπτόμενος, δημιουργικός και ενεργός πολίτης. Σε αυτό το πλαίσιο ο γραμματισμός αναφέρεται κυρίως στη δυνατότητα δημιουργικής σύνθεσης και εφαρμογής γνώσεων και διαδικασιών στην επίλυση ενός σύνθετου προβλήματος στα Μαθηματικά. Το πρόβλημα αυτό παρουσιάζεται στο πλαίσιο καθημερινών καταστάσεων και η επίλυσή του απαιτεί την εφαρμογή της μαθηματικής γνώσης....περισσότερα

 

Definition 

The english version of the framework can be found on the OECD website

 

Πτυχές που αξιολογούνται διαχρονικά 

(έμφαση στον μαθηματικό συλλογισμό και στην επίλυση μαθηματικού προβλήματος)

I. Διατύπωση καταστάσεων με μαθηματικό τρόπο
─ Χρήση μαθηματικού συλλογισμού για τον μετασχηματισμό καταστάσεων της καθημερινής ζωής ώστε να μπορούν να τύχουν μαθηματικού χειρισμού

II. Εφαρμογή
─ Εφαρμογή μαθηματικών εννοιών, διαδικασιών, συλλογισμού και δεδομένων για την επίλυση ενός προβλήματος

III. Ερμηνεία και Αναστοχασμός
─ Χρήση μαθηματικού συλλογισμού για αξιολόγηση της λογικότητας μαθηματικών λύσεων σε σχέση με το πλαίσιο μιας προβληματικής κατάστασης